KŘIŽÁK ČTYŘSKVRNNÝ

Křižák čtyřskvrnný - Araneus qaudratus



Konečně v noci trochu zapršelo a hned jsem toho využila a šla pátrat po pavoucích. Tento křižák byl neobvykle velký.



Normální velikost křižáka je do 1,5 cm, většinou nalézám menší. Tento kolos měl centimetry dva.



Bylo okolo sedmé hodiny, seděl na listu a byl krásně pokrytý kapkami. Snad i on si užíval vody, sucho opravdu trvalo příliš dlouho.



Sluníčko vykukovalo mezi mraky a přidávalo na intenzitě a kapičky z pavouka pomalu mizely.



Opatrně jsem se plížila okolo a čekala, až se křižáček trochu zahřeje a začně se pohybovat po stonku. Dočkala jsem se.




Najednou spadl. Protože se pavouků nebojím a klidně je snesu na ruce, sebrala jsem ho, vrátila na stonek k jeho pavučině a domečku a ještě pár fotek udělala.


Křižák čtyřskvrnný má na zadečku čtyři bílé skvrny a bývá načervenalý nebo oranžový. Staví kruhovou pavučinu mezi stébly ve výšce asi 50 cm, na konci má z pavučiny utkaný domeček, takové jako paraplíčko, v něm přebývá a čeká na kořist.

Komentáře

  1. Bože, jak já zase mě stránky, pomalu se obnovující mou vnučkou Nikolkou, ráda vidím. 14 let na něčem pracujete, fotite, vkládate a najednou je všechno pryč. Blog, který fungovat velmi dobře, najednou skončí. Máte si stáhnout 1562 fotek a asi stejně množství vět a nemám uložit. Ale mezitím je vám 70 let a už vám to tolik nejde.
    Ale povedlo se mi, chvíli bylo vše v pořádku a pak zmizely fotky. Měla jsem zálohu, ale nešlo znovu vkládat. Až se toho chytilo mladí a snad se zadari.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

VÝVOJ ŽÁBY

Křižák obecný