Zrození šídla.

Šídlo modré se poprvé objevilo v našem umělém jezírku na zahradě před třemi lety. Při jarním čištění jezírka se mezi listím pohybovaly zvláštní larvy a my nevěděli co to je.
Pár jsem jich vyfotila a pátrala a teprve zjistila, že nemají šanci se u nás vylíhnout, protože v jezírku nebyla žádná vysoká traviny, na kterou by vylezly a dokončily proces proměny. Následovalo rychlé osázení již vzrostlými travinami z rybníka a čekali jsme, co se stane.
A stalo se. Brzy ráno, vždy jen v době, kdy svítilo sluníčko, vylezly larvy na travinu a nastal úžasný proces líhnutí.


Pršelo a tak jsem se šla podívat až v 8 hodin a byla tam, jediná, sama a zrovna to začalo.
Čas 8.10 hod.
.

Čas 8.11 hod.


Čas 8.12 hod.



Čas 8.13 hod.


Čas 8.19 hod.



Čas 8.25 hod. a pak mi došla baterie. To se bohužel stává nám amatérům často. Propásla jsem shyb, který šídlo udělá a zavěsí se zpět na nymfu. Ale nevadí, to už mám vyfocené z loňska.



Tak trochu nabito a vracím se k focení.



Čas 8.47 hod.
A nyní nastává poměrně dlouhá doba sušení. Vše záleží na teplotě a dopadajících slunečních paprscích. Křídla stále rostou..skoro by se dalo říct - před očima-, šídlo se vybarvuje, křídla se oddělují a šídlo s nimi začíná třepotat. A to už je znamení, že brzy poletí.




Pozoruji šídla již tři roky a vždy odletí na sever. Je to asi dáno naší polohou, možná, že je láká vysoká jedle, na které občas zastaví a ještě se dosušují, nevím.
Letos se tady líhly i vážky ploské a ty lítaly na jih. Náhoda? nebo zná někdo vysvětlení?
Baterie opět došla a tak ještě pár detailů.





A tak to bylo.
Je to skvělý zážitek a škoda, že Šídlo modré žije pouze 1 měsíc.
Samička se vrátí a naklade vajíčka, larvy přezimují a v červnu se je opět na co těšit.
Na závěr jedna fotografie..moc nepovedená, ale dávám ji pro pobavení.
Seděla jsem u jezírka, pozorovala žáby a jedna samička Šídla se vrátila klást..spletla si mne a kladla do pantofle.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

VÝVOJ ŽÁBY

KŘIŽÁK ČTYŘSKVRNNÝ

Křižák obecný