SKÁKAVKA

Skákavka je můj neoblíbenější pavouk.



Dva roky jsem záviděla ostatním, že ji mají a já nic. Požádala jsem Pavla Krásenského, aby mi poradil a k mému překvapení tento velký a uznávaný fotograf to udělal.



Navedl mne, kde ji hledat a hlavně se dívat. A tak jsem se dívala...jedna potvůrka se objevila na stěně domu, ale byla tak rychlá, že jsem neměla šanci. Pozorovala jsem ji dlouho, zkoumala její zvyky a pak jsem přišla na to, že jakmile mne spatří, zastaví se a vykuleně na mne kouká.



První úlovky mám na předchozích stránkách..nic moc. Navštívila jsem výstavu fotografií skákavek a na velkých fotografiích jsem si všimla krásy očí tohoto pavouka a uvědomila si, že je důležité mít světýlka v očích skákavky.



Ne vždy se to podaří, otáčí se jako na obrtlíku,hledá svého narušilete.


Jednou jsem ji strčila před oči prst a ona hop a skočila mi na něj. Klidně si po ruce skákala, vypouštěla záchranné vlákno a když ji to přestalo bavit, klidně seskočila a houpala se na pavučince, než zase ucítila pod sebou pevnou zem.





A jednou ji přinesl manžel na šatech domů, do zimní zahrady a od té doby je naším hostem. Skáče si po kytkách, čím se živí nevím, je tady, občas se ukáže, ale ještě se mi nepodařilo ji vyfotit..je to fík.


Ta naše domácí je celá černá, tlusťoučká a určitě by byla na fotce pěkná.


Ve hledání skákavek stále pokračuji, chtěla bych najít další druh. Pruhovaná je tady, rychlá a hubená a můj foťák na ní nestačí. Ale taková skákavka rudopásá,která dokáže skočit až 30cm je k nenalezení...aspoň v naší lokalitě.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

VÝVOJ ŽÁBY

KŘIŽÁK ČTYŘSKVRNNÝ

Křižák obecný