KUDLANKA KLADENÍ

Dnes to bude o kladení kokonu.
Jednu z kudlanek jsem objevila na keři ibišku, kterých je po jižní Moravě dnes velké množství a mimochodem jsou velice krásnou ozdobou moravských vesniček.
Jako obvykle jsem jí nabídla něco k zakousnutí, ale tvářila se naprosto netečně, jen otáčela hlavou a to směrem ode mne. Nechtěla o pochoutce vědět ani za hodinu a to mi bylo divné. Břicho měla obrovské a tak jsem zbystřila. Bude klást kokon....
Trpělivě jsem kudlanku hlídala, tentokrát si připravila stativ a dělala zkušební snímky.
Svítilo ostré slunce a snímky nebyly dobré..což je vidět na prvním. Pak jsem vzala kus papíru a při každém dalším snímku nastavila samospoušť na 10 sekund a běžela s papírem kudlanku zastínit.
Snad se to povedlo aspoň trochu a fotoseriál se bude líbit.



Kudlanka zadečkem vypouštěla pěnu a krouživým pohybem vytvářela kokon. Postupně do kokonu kladla
vajíčka, pak ho uzavřela a kokon během několika hodin ztvrdl jako kámen.

Kudlanka patří mezi hmyz s proměnou nedokonalou. Z vajíčka se líhne larva podobná dospělci, nemá však vyvinutá křídla a rozmnožovací orgány. Larva se postupně svléká a tyto orgány se jí vyvíjejí, po posledním svlečení dospějí.

Kudlanka samička se dožívá asi 8 měsíců, vajíčka v kokonu přezimují a sameček je buď sněden při páření nebo se dožije 1-2 měsíců.

Ještě jednou se mi podařilo najít kudlanku při kladení. Byla na zemi a asi jsem ji polekala, protože přestala a odlezla na větvičku divizny.



Poslední snímek je špatný, je to velký výřez - detail zadečku a vajíčka před vložením do kokonu.



Zatím končím seriál o kudlankách, ale mám tolik fotek, že se ještě určitě k tomuto tématu vrátím.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

VÝVOJ ŽÁBY

KŘIŽÁK ČTYŘSKVRNNÝ

Křižák obecný